Mechaniko patarimas: kaip pakeisti kaiščius ir įvores ekskavatoriui – krautuvui ir kodėl tą būtina daryti

Statybinės technikos darbas daugiausia susijęs su žemės kasimu, stumdymu ir jos pakrovimu. Už tai atsakingos tokios dalys kaip strelė, kaušas, strelės jungtis. Visi šie komponentai yra sujungti kaiščiais ir įvorėmis. Todėl labai svarbu užtikrinti jų gerą būklę, reguliariai tikrinti ir tepti. lubrikuoti. Būtina naudoti tinkamą tepalą ir tepimo metu patikrinti, ar tinkamai veikia tepimo taškai bei kanalai.

Kaiščiai ir įvorės laikomi eksploatacinėmis dalimis kadangi anksčiau ar vėliau jos susidėvi. Jų nereikėtų apleisti ir leisti visiškai nusidėvėti, nes tai gali sukelti dar rimtesnius gedimus. Be to, laiku pakeistos dalys padeda išvengti brangių remonto darbų ateityje. Per daug susidėvėjęs kaištis (pagal principą, kad vienas laisvumas sukelia kitą) pažeidžia įvorę, kuri savo ruožtu sugadina jos įtvirtinimo lizdą. Tokiu atveju paprastas įvorės keitimas nebepadės – teks atkurti lizdą, kas yra labai brangu ir sudėtinga.

Neprižiūrint kaiščių ir įvorių arba ignoruojant šią problemą, darbas tampa sudėtingesnis, nes susidarę laisvumai neleidžia tiksliai valdyti įrangos (operatoriai juokauja, kad negali tiksliai įdėti kaušo į iškasą). Laikui bėgant šie tarpai didėja, ir galiausiai gali atsirasti, pavyzdžiui, strėlės lūžimas, kuris kelia pavojų netoliese dirbantiems žmonėms.

Keičiant kaiščius ir įvores, geriausia pakeisti visas dalis bent jau tame pačiame komponente, nes vis tiek reikia jį išardyti. Taip išvengiama pakartotinio darbo netrukus po remonto. Jei vienas kaištis ir įvorė reikalauja keitimo, tikėtina, kad ir kiti komponentai greitai susidėvės, net jei šiuo metu atrodo geri. Jei kaištis jungia du elementus, būtina pakeisti visas jungties dalis.

Posūkio rėmo kaiščių ir įvorių keitimas ekskavatoriui – krautuvui

Prieš keičiant posūkio rėmo įvores, būtina kruopščiai nuplauti techniką, kad pašalintumėte purvą ir tepalų likučius – tai palengvins darbą.

Tada ekskavatorių reikia pastatyti ant tvirto pagrindo ir nuleisti atramas, kad ji nesiremtų į nestabilias padangas. Rėmą papildomai užtvirtinti pastatydami stovus arba medinius blokus.

Po to visiškai ištieskite galinę strėlę. Geriausia naudoti plačiausią kaušą, kad nuimta strėlė būtų stabilesnė. Išimkite kaištį, pritvirtinantį strėlės kėlimo cilindrą, ir visiškai įtraukite stūmoklio veleną. Po galiniu skirstytuvu pastatykite plokščius indus, kad surinktumėte išjungtų hidraulinių žarnų ištekėjusią alyvą.

Ši alyva netinkama pakartotiniam naudojimui dėl didelio užterštumo. Atsukus hidraulines žarnas, jas perkelkite per posūkio rėmą, padėkite ant strėlės ir užfiksuokite, kad netrukdytų. Tada pritvirtinkite galinę strėlę prie keltuvo (naudodami sertifikuotus diržus), pašalinkite kaiščius, jungiančius strėlę su posūlkio rėmu, ir perkelkite visą strėlę į šoną, apsaugodami ją nuo apvirtimo.

Toliau nuimkite posūkio cilindrų kaiščių fiksavimo varžtą ir išmuškite juos. Po to išardykite tvirtinimo plokštę, atsukite hidraulines tiekimo žarnas ir išimkite posūkio cilindrus.

Dabar posūkio rėmą pakabinkite ant keltuvo ir pašalinkite apatinį kaištį. Kadangi kaiščiai bus keičiami naujais, nėra prasmės atsukinėti veržlės – ji dažnai būna stipriai priveržta, todėl geriau ją nupjauti kampiniu šlifuokliu. Pašalinus veržlę, kaištį išmuškite dideliu plaktuku – tai gali būti sudėtinga dėl kūginės jungties. Po to pašalinkite viršutinį kaištį ir atitraukite posūkio rėmą.

Prieš keičiant įvores, pašalinkite tepalo likučius (nenaudokite benzino ar dyzelino, nes įvorės bus išdegintos degikliu). Jei naudojate suvirinimo aparatą, būtinai atjunkite akumuliatorių. Suvirinimo metodas apima elektrodo pridėjimą prie vidinės įvorės dalies ir apskritiminius judesius viduje. Po maždaug 30 sekundžių įvorė susitrauks ir ją galima išmušti. Iškart įdėkite iš anksto pašildytą naują įvorę, naudodami minkštą metalą kaip tarpinę, kad nesuskiltų.

Kai kurias įvores būtina ištraukti specialiais įrankiais, o ne išmušti. Posūkio cilindrų įvores galima išpjauti šlifuokliu ir pašalinti kaltu, o naujas – pašildyti ir įpresuoti.

Visas keičiamas įvores reikia iš anksto paruošti prie montavimo vietų, kad nereikėtų jų ieškoti, nes atvėsusios jos susitrauks ir sunkiau įsidės.

Baigus keisti visas įvores važiuoklėje, posūkio rėme, posūkio cilindruose ir ekskavatoriaus strėlėje, galima pradėti surinkimą. Pirmiausia pakeiskite slydimo poveržles važiuoklėje ir posūkio rėme. Pradėkite nuo posūkio rėmo pakabinimo ir įstatykite viršutinį kaištį, tada įmuškite apatinį kaištį iš apačios. Įdėkite naują poveržlę ir veržlę, suteptą sriegio klijais, ir priveržkite ją 65 mm galvute su 1,5 m prailgintuvu (400-600 Nm sukimo momentu). Tada grįžkite prie viršutinio kaiščio, pakelkite jį ir įstatykite poveržles, kad sukinio rėmas nejudėtų aukštyn-žemyn. Patikrinkite, ar sukinio rėmas juda vienodai per visą veikimo diapazoną.

Tada sumontuokite cilindrus, naujus kaiščius ir tvirtinimo varžtus. Keltuvu uždėkite strėlę, pritvirtinkite kaiščiais ir prijunkite strėlės kėlimo cilindrą. Prijunkite hidraulines žarnas su naujais O-žiedais ir papildykite hidraulinę alyvą. Čia galite rasti visas reikiamas dalis, komponentus hidraulinei sistemai.

Galiausiai vietas, kuriose buvo kaitintos įvorės, nudažykite mašinai tinkama dažų spalva.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Pirkinių krepšelis

Produkto užklausa